Dag 38 20-09-2016 - Reisverslag uit Bacolod City, Filipijnen van Robin Hietkamp - WaarBenJij.nu Dag 38 20-09-2016 - Reisverslag uit Bacolod City, Filipijnen van Robin Hietkamp - WaarBenJij.nu

Dag 38 20-09-2016

Door: Robin

Blijf op de hoogte en volg Robin

20 September 2016 | Filipijnen, Bacolod City

Dag 38,

Vanmorgen zijn we eerst op pad geweest om een voetbalshirt van het Filipijnse nationale elftal te scoren maar het is weer niet gelukt... Er is gewoon geen shirt beschikbaar hier in de stad maar ook online niet omdat het merk geen webshop heeft.

Na onze zoektocht zijn we naar de shooting range geweest. Bij aankomst kwam de SWAT ook aanrijden in een klein busje dat helemaal open was aan de zijkanten en daar zaten een man of acht in bepakt met machinegeweren en snipers. Zij kwamen daar ook even oefenen. Wij moesten het met iets kleiner geschut doen namelijk een 4.5 mm pistool en een shotgun. Eerst moesten we met het pistool op een kartonnen bord schieten en na het eerste magazijn leeg te hebben geschoten op het bord mochten we op schoteltjes schieten. 5 Kogels later waren alle bordjes er af en mocht ik het magazijn lopend leegschieten op het kartonnen bord, alleen was dit redelijk lastig. Na het 'kleine' werk konden we door naar het grotere geschut: de shotgun. De security van het terrein werd er bij geroepen en moest zijn shotgun afstaan aan ons. Terwijl de harde knallen van de snipers van de SWAT ons ten oren kwam, werd er uitgelegd hoe we met de shotgun geschoten moest worden. We moesten het in de zij zetten zodat we het stevig vast hadden. Dat was wel van belang omdat er een behoorlijke terugslag plaatsvindt, dat was wel even iets anders dan het 'pistooltje'.

Na vijf schoten met de shotgun was het weer tijd om richting NORFI te vertrekken om, na de lunch bij de buurman, weer hard aan het werk te gaan. We hebben vandaag de hometrainer voor de fysiotherapie afdeling afgemaakt, hebben we de rolstoel van Aldrich gespoten en hebben we het laswerk van het loophulpmiddel voor Jacob ook zo goed als af.

Daarna zijn Lars en ik met Ivan naar de markt geweest om ingrediënten voor de chicken curry te halen. Daar hebben we ook nog een rondje gemaakt om op zoek te gaan naar een basketbal shirt voor Lars maar ook dat hebben we vandaag nog niet gevonden.

Morgen kunnen we de rolstoel van Aldrich weer in elkaar zetten omdat alle onderdelen nu gespoten zijn en ik hoop dat het we loophulpmiddel van Jacob af kunnen ronden.

Hanggang sa susunod na araw!