Dag 84 05-11-2016 - Reisverslag uit Bais City, Filipijnen van Robin Hietkamp - WaarBenJij.nu Dag 84 05-11-2016 - Reisverslag uit Bais City, Filipijnen van Robin Hietkamp - WaarBenJij.nu

Dag 84 05-11-2016

Door: Robin

Blijf op de hoogte en volg Robin

05 November 2016 | Filipijnen, Bais City

Dag 84,

Vandaag was het pas echt vroeg dag! Om 4:45 uur ging de wekker al omdat we nog ontbijt en lunch moesten halen voordat we om 6:00 uur zouden vertrekken. De man van de tricycle met wie we hadden afgesproken was bang dat wij een andere tricycle zouden nemen en stond om 5:10 uur al binnen bij het pension om ons op te halen. Echter moesten wij op dat moment nog ontbijt en lunch halen dus hij moest nog even wachten. Na een kort ritje was het tijd om aan boord te gaan nadat we (natuurlijk) wat van de prijs hadden afgepraat.

Het was even zoeken maar toen we de dolfijnen uiteindelijk gevonden hadden doken ze aan alle kanten op. Het was mooi om te zien hoe ze steeds sierlijk boven het water uitkwamen en hoe er zo nu en dan een omhoog sprong en een schroef of een hoge sprong maakte. Ik had me er wel iets meer van voorgesteld omdat er op de foto's allemaal grote grijze dolfijnen in blauw water waren maar echter waren het bruine kleine dolfijnen in groen water, haha. Maar toch kunnen we de dolfijnen ook weer van ons lijstje strepen.

Na de zoektocht werden we afgezet op een zandbank maar aangezien het weer niet echt mooi was hadden we het daar al vrij snel gezien. Na een rondje over de bank gelopen te hebben en verschillende kleine diertjes zoals krabbetjes, kwallen, zee-egels, kreeftjes en oesters gevonden te hebben gingen we verder naar het 'koraal'. Het was koraal daar was niks aan gelogen en het was beter dan de Nederlandse zee maar daar was dan ook alles mee gezegd. Het water was groen, weinig vissen en een slechte visibility. Nou zijn we natuurlijk ook wel heel erg verwend met snorkelplekken als Sagay, Sipalay en Apo Island dus we mogen niet klagen.

Echter waren we rond lunchtijd al uitgekeken en daarom al vroeg terug bij het pension. We hadden eigenlijk nog een nachtje gereserveerd maar omdat er verder niks te doen is in Bais City hebben we besloten om vandaag al terug te gaan naar Bacolod en na een busrit van 6 uur stonden we alweer bij NORFI voor de deur. Daarna zijn we uiteten geweest bij Sanders.

Hanggang sa susunod na araw!

• 05 November 2016 - 17:06

Bennie En José:

Toch niet helemaal voor niets gegaan.
    Mooi hoor!
    Nog even de laatste dagen genieten met de mensen bij de NORFI en dan......

• 07 November 2016 - 12:14

Familie Bleumer:

Robin,
    Met veel plezier hebben we jouw berichten gelezen.
    Wat heb je veel gedaan en veel kunnen genieten.
    Een goede reis naar huis!