Dag 39 21-09-2016 - Reisverslag uit Bacolod City, Filipijnen van Robin Hietkamp - WaarBenJij.nu Dag 39 21-09-2016 - Reisverslag uit Bacolod City, Filipijnen van Robin Hietkamp - WaarBenJij.nu

Dag 39 21-09-2016

Door: Robin

Blijf op de hoogte en volg Robin

21 September 2016 | Filipijnen, Bacolod City

Dag 39,

Vanmorgen zijn we naar het emigratiebureau geweest om daar aan te geven dat we hier voor ons leven willen blijven. Helaas gingen ze daar niet mee akkoord en hebben ze ons visum maar met een maand verlengd. Het duurde alleen wat langer dan gepland omdat we eerst moesten pinnen en het pin automaat weer eens offline was. Nadat we ons geld uit de muur hadden gehaald gingen we naar het emigratiebureau. Toen daar 's ochtends aankwamen en niet de goede / geen pasfoto's bij ons hadden konden we weer terug naar NORFI om daar onze papieren in te vullen en om aan de overkant van de straat pasfoto's te laten maken.

Na de lunch bij de buurman konden we terug om onze visa te laten verlengen. Ik denk dat dit het enige is wat de Filipijnen sneller doen dan Nederlanders, het duurde wel een poosje voordat alles verwerkt was maar in Nederland hadden ze er een hele dag voor nodig. Dus het duurde even maar we kunnen nu tot 11 november blijven!

Nadat alles geregeld was konden we weer aan het werk. We hebben de tricylce van Aldrich in elkaar gezet en de laatste dingetjes bevestigd. Hij komt de rolstoel morgen ophalen en dan heeft hij het eerste verjaardagscadeautje al binnen.

Het is weer bijna weekend en dat betekent dat we weer plannen voor het weekend moesten maken en we gaan dit weekend naar Guimaras, een buureiland. Daarom hebben we vanmiddag een hotel geboekt. Ook hebben we te horen gekregen dat we na het afronden van ons hoofdproject meer dagen vrij kunnen nemen om uitstapjes te maken.

We hebben vanavond weer met Ivan gekookt en er stond creamy chicken op het menu.

Hanggang sa susunod na araw!

• 21 September 2016 - 21:06

Bennie En José:

Wat jammer dat je maar tot 11 november kunt blijven. haha
    Dan is het weer gebeurd met de rust in Huize Hietkamp... Stiekem missen wij jou wel hoor.
    Waren de pasfoto's die jij had niet goed?
    Haha jouw kapsel is natuurlijk anders, en.... dat bruine kleurtje....

Die tricycle is super mooi geworden, keurig afgewerkt.
    Lekker genieten aankomend weekend.

xxx

• 22 September 2016 - 16:41

Robin Hietkamp:

Haha, ja jammer dat het maar zo kort is!
    Nee deze pasfoto's moesten 2,5" bij 2,5" zijn.
    Dat bruine kleurtje valt helaas wel mee want we hebben nog niet veel zon gezien.

Dat genieten komt zeker goed!