Dag 35 17-09-2016 - Reisverslag uit Bacolod City, Filipijnen van Robin Hietkamp - WaarBenJij.nu Dag 35 17-09-2016 - Reisverslag uit Bacolod City, Filipijnen van Robin Hietkamp - WaarBenJij.nu

Dag 35 17-09-2016

Door: Robin

Blijf op de hoogte en volg Robin

17 September 2016 | Filipijnen, Bacolod City

Dag 35,

De werkweek is alweer voorbij en dat betekent dat we tijd voor ons zelf hebben. Daarom zijn we, na heerlijk uitgeslapen te hebben, richting het centrum vertrokken.

Daar hebben we eerst een rondje over de centralmarket gemaakt om te kijken waar we mogelijke souvenirs konden kopen. Daarna zijn we nog naar enkele winkels geweest om op zoek te gaan naar mooie kleren, schoenen, horloges en andere bruikbare dingen. Ik was samen met Lars en Ivan al bij een grote winkel geweest en daar hadden we al wat leuke dingen gezien maar nog niet de tijd gehad om er ook wat te kopen. Na een korte zoektocht omdat we wat gedesoriënteerd waren, kwamen we dan eindelijk aan bij de winkel. De winkels hier zijn alleen niet zo ingedeeld als in Nederland en alle maten, kleuren en merken hangen door elkaar, dus wanneer je wat leuks hebt gevonden maar het niet je maat is, moet je eerst de hele winkel doorzoeken voor de goede maat.
Maar het is me toch gelukt en ik heb een polo gekocht.

Daarna zijn we met dokter Michelle uiteten geweest bij 'Sitting Duck'. Hier hebben we weer wat nieuwe Filipijnse gerechten geprobeerd. Na onze buik gevuld te hebben zijn we nog even blijven hangen onder het genot van een Calamares Vodka en hebben we weer veel nieuwe mensen ontmoet.

Morgen gaan Lars en ik met een collega van dokter Michelle naar een klinic en gaan we dingen uitdelen aan kinderen.

Hanggang sa susunod na araw!

• 18 September 2016 - 12:35

Familie Bleumer:

Dag Robin,

Helaas heb je de Kilderse kermis moeten missen, maar deze ervaring is toch goud waard.
    Wat leuk om jouw dagboek te lezen.
    Mooi, dat het eerste project klaar is en dat jullie nog meer kinderen kunnen helpen.
    Dat voelt toch goed.
    Succes verder en geniet met volle teugen.

• 19 September 2016 - 15:01

Robin Hietkamp:

Hallo familie Bleumer,

Helaas wel maar mis liever één jaartje kermis dan deze ervaring!
    We hoeven de tricycle nu alleen nog maar te spuiten en dan is hij klaar!

Dank je wel en dat komt zeker goed!