Dag 2 15-08-2016 - Reisverslag uit Bacolod City, Filipijnen van Robin Hietkamp - WaarBenJij.nu Dag 2 15-08-2016 - Reisverslag uit Bacolod City, Filipijnen van Robin Hietkamp - WaarBenJij.nu

Dag 2 15-08-2016

Door: Robin

Blijf op de hoogte en volg Robin

15 Augustus 2016 | Filipijnen, Bacolod City

Dag 2

De tweede nacht was een korte nacht aangezien ik niet in slaap kon komen door de opgelopen jetlag. Na heel wat uurtjes wakker gelegen te hebben, ging toen ik eindelijk sliep, de wekker alweer na drie kwartier.

Half tien vanmorgen kregen we een presentatie over NORFI, hoe de organisatie in elkaar steekt en welke doelen zij voor ogen hebben. We hebben verschillende mensen uit de directie ontmoet en samen met hen geluncht. Op het menu stonden garnalen, saté, witte marlijn, groentesoep, varkensvlees, inktvisringenls en als toetje kregen we potatocake.

Na het eten werden we meegenomen naar de ruïne. Dit was het huis van een rijke familie die suikerriet verbouwde. Het huis is tijdens de oorlog tussen de VS en Japan platgebrand omdat de Japanners bang waren dat het door de Amerikanen als hoofdkwartier gebruikt zou worden. De ruïne behoort tot de top twaalf mooiste ruïnes van de wereld en aan het verhaal en de vertelwijze van de gids was al snel te merken dat ze daar maar wat trots op zijn.

Dat de mensen hier gastvrij zijn dat is wel duidelijk geworden, we zijn vandaag al voor verschillende feestjes en uitstapjes uitgenodigd. Iedereen wil ons maar al te graag dingen van de Filipijnen laten zien.

Voor het avondeten werden we uitgenodigd door een dokter van NORFI. We zijn na een stukje sightseeing naar een Italiaans restaurant geweest waar een heerlijke pizza op mij lag te wachten.

Hopelijk kan ik vanavond wat meer uurtjes slaap pakken zodat ik morgen weer uitgerust de field trip (het ontmoeten van de gehandicapte kinderen, waar we iemand uit moeten kiezen) kan doen.

Hanggang sa susunod na araw!

• 15 Augustus 2016 - 15:48

Je Zus!:

Klinkt allemaal goed hoor Robin! Wat een leuke dingen al op het programma in deze eerste week en wat leuk dat ze jullie zoveel mogelijk willen laten zien. Unieke kans!

Hopelijk slaap je zo dadelijk iets meer dan afgelopen nacht, toch even het andere ritme zien te pakken...
    Ik ben ook erg benieuwd naar je verhaal van morgen, aangezien jullie dan inderdaad een deel van de kinderen te zien krijgen. Bijzonder hoor.

Ik wacht met smart op je volgende verhaal en de leuke foto's.

Ik ben trots op je!!!