Dag 41 23-09-2016 - Reisverslag uit Bacolod City, Filipijnen van Robin Hietkamp - WaarBenJij.nu Dag 41 23-09-2016 - Reisverslag uit Bacolod City, Filipijnen van Robin Hietkamp - WaarBenJij.nu

Dag 41 23-09-2016

Blijf op de hoogte en volg Robin

23 September 2016 | Filipijnen, Bacolod City

Dag 41,

Het is weer (bijna) weekend en dat betekent dat we richting Guimaras kunnen vertrekken. Om op het eiland te komen hadden we de keus tussen een kleine boot en een grote pont (Roro genaamd). Lucilyn raadde ons aan om met de grote Roro te gaan omdat die veiliger zijn. De kleine bootjes willen nog wel eens omslaan.

We hadden geluk omdat NORFI een kliniek had in een stadje iets verder dan de Roro, daarom konden ze ons bij de Roro afzetten zodat we niet met de Jeepney hoefden. Aangezien ze om half 8 al wouden gaan waren we mooi op tijd voor de Roro van 9 uur. De oversteek duurde anderhalf uur en na een ritje van 45 minuten met de tricycle arriveerden we bij het resort Playa de paraiso. Al snel bleek het dat we weer een privé resort hadden omdat er verder niemand te zien was. Na wat potjes pool en tafeltennis zijn we in het zwembad gesprongen maar na een aantal uur werden we verdreven door de regen. Dat was voor ons wel een goede reden om basketbal te kijken op onze kamer.

Na het diner hebben we nog wat gepoold en daarna zijn we weer het zwembad in gedoken. Hier kwamen we met een jongen in gesprek die morgen naar de watervallen gaat en die vroeg ons mee, dat lijkt ons een goed plan aangezien er verder niet veel te beleven is.

Hanggang sa susunod na araw!