Dag 33 15-09-2016 - Reisverslag uit Bacolod City, Filipijnen van Robin Hietkamp - WaarBenJij.nu Dag 33 15-09-2016 - Reisverslag uit Bacolod City, Filipijnen van Robin Hietkamp - WaarBenJij.nu

Dag 33 15-09-2016

Door: Robin

Blijf op de hoogte en volg Robin

15 September 2016 | Filipijnen, Bacolod City

Dag 33,

Het is alweer donderdag en dat betekent dat de door ons gestelde deadline (vrijdag) voor de tricycle al heel dichtbij komt. Vanmorgen konden we nog niet aan de slag omdat Ken eerst een brace voor een klant af moest maken en daarom had ik tijd om mijn kleren Filipino style (met de hand) te wassen aangezien de kleren van Lars en mij oranje zijn geworden bij de laundry. Nadat ik de kunst van Laundry Ivan had afgekeken was het tijd om zelf aan de slag te gaan.

Na mijn wasjes zijn we nog even met de tricycle bezig geweest maar niet veel later kwamen er twee kinderen voor onze volgende projecten. Nadat we onze ontwerpen aan de moeders en kinderen hadden uitgelegd was het tijd om de kinderen op te meten. Beide moeders waren heel erg dankbaar dat we hun zoontjes gekozen hadden.

Na het opmeten was het tijd voor een snack omdat dokter Diana jarig is geweest. Alleen bij een snack verstaan ze hier een hele maaltijd dus daar kwamen de schalen met sandwiches, taco's, schalen met pasta's en saté met rijst op tafel. Na ons buikje gevuld te hebben en iedereen van NORFI
weer gezien te hebben ben ik met Lars en Ivan naar de shopping malls geweest om op zoek te gaan naar een Filipijns nationaal voetbalshirt maar ook dit keer zonder resultaat. Ze verkopen in elke sportwinkel voetbalshirts van het Nederlands elftal maar niet eens van de Filipijnen zelf.

Bij terugkomst gaf Janneke aan zich echt niet goed te voelen en daarom hebben we dokter Michelle (ondertussen al wel een vriendin te noemen) gebeld die al met een kwartiertje op de stoep stond. Na de eerste checks heeft ze haar doorverwezen naar het ziekenhuis om bloed en urine af te nemen. Dus vertrokken Janneke, Lucilyn en ik naar het ziekenhuis om dat te regelen en anderhalf uur later stonden we al weer buiten. We krijgen morgen de uitslag te horen van dokter Michelle.

Het is nu de hoogste tijd om te gaan slapen want we moeten morgen weer op tijd opstaan om ons project (hopelijk) af te ronden.

Hanggang sa susunod na araw!

• 15 September 2016 - 19:09

Bennie En José:

Oh wat vervelend voor Janneke zeg!
    Laten we hopen dat ze snel weer opknapt.

Nu kan ik jouw haar echt goed bekijken, lijkt wel of Ivan meteen de krul erin heeft gezet haha.
    Lekker kort in ieder geval.

Kan ik mijn wasje ook brengen? Het gaat je goed af zo te zien.

Groetjes uit Kilder voor jullie allemaal!

• 15 September 2016 - 19:19

Je Tante:

Toch ook nog een beetje verjaardag aan het vieren daar in plaats van hier. Dat heb je goed voor elkaar.
    Vertel maar niet teveel dst jij de was doet. Straks moet je als je terug bent het ook zelf doen.
    1 mazzel dat je daar geen Nederlandse wasmachine hebt, weet je niet hoe die werkt....... heb je dan in ieder geval een excuus.
    Veel succes verder met het project.
    Groeten vanuit een warm Wehl