Dag 5 18-08-2016 - Reisverslag uit Bacolod City, Filipijnen van Robin Hietkamp - WaarBenJij.nu Dag 5 18-08-2016 - Reisverslag uit Bacolod City, Filipijnen van Robin Hietkamp - WaarBenJij.nu

Dag 5 18-08-2016

Door: Robin

Blijf op de hoogte en volg Robin

18 Augustus 2016 | Filipijnen, Bacolod City

Dag 5,

Dag 5 is de dag dat de keuze gemaakt moest worden: Wie gaan we helpen?
Aller eerst hebben we de persoonsgegeven uitgewerkt en aan de hand hiervan een paar vragen opgesteld. Vervolgens hebben we deze een factor gegeven in hoeverre wij ze van belang vinden.

We hebben de patiënten op de volgende vragen getoetst:
- Heeft de patiënt al vooruitgang geboekt met de therapie van NORFI?
- Heeft de patiënt een goede toekomst?
- Hoe is de begaanbaarheid van de omgeving?
- Zou de patiënt daadwerkelijk gebruik maken van het hulpmiddel?
- Zet de omgeving zich in voor de gezondheid van de patiënt?
- Kan de patiënt zichzelf voortbewegen met het hulpmiddel?

Aan de hand van deze vragen hebben we voor Aldrich gekozen.

Na onze keuze zijn we de stad in gegaan om een beetje cultuur te snuiven. We zijn naar de San Sebastiaan Cathedral hier in Bacolod geweest. Vervolgens zijn de naar de shopping mall geweest om een snorkel te kopen voor zaterdag, dan gaan we waarschijnlijk naar Lakawon. Lopend door de shopping mall zagen we ons volgende stukje cultuur, een toren speciaal gebouwd voor de komst van de paus. Nadat we de toren beklommen hadden en hadden genoten van het uitzicht over de zee, zijn we weer in de Jeepney gestapt op weg naar huis.

Verder zijn we vanavond nog naar uiteten geweest bij Chickenhouse, goed te eten maar niet heel bijzonder (komt misschien ook omdat ik de kip van poelier Hietkamp gewend ben en daar kan natuurlijk geen kip tegenop)

Morgen gaan we beginnen met het bedenken en schetsen van het hulpmiddel voor Aldrich.

Hanggang sa susunod na araw!

• 18 Augustus 2016 - 17:56

Bennie En José:

Wat een moeilijke keuze moesten jullie maken, welk kind je moest kiezen. Maar gelukkig kunnen jullie nu aan de slag.
    Heel veel succes ermee!!
    enne.... tuurlijk is de kip van poelier Hietkamp het lekkerst.

• 18 Augustus 2016 - 18:27

Ralph :

Moeilijke keuze om te maken maar ook dat hoort erbij, succes en de kip van hietkamp is idd een betere hebben we net zelf ook weer van mogen smikkelen.

• 05 September 2016 - 16:19

Robin Hietkamp:

Een beetje een late reactie maar inderdaad het was een lastige keuze, maar op deze manier is de keuze volgens ons het eerlijkst verlopen. We hopen nog wat meer kleinere projecten te kunnen doen dus misschien komen dan de andere kinderen nog aan de beurt.

En ik heb ondertussen veel verschillende stukken kippen gehad maar die van Hietkamp blijft het lekkerst Ralph!