Dag 79 31-10-2016 - Reisverslag uit Apo Island, Filipijnen van Robin Hietkamp - WaarBenJij.nu Dag 79 31-10-2016 - Reisverslag uit Apo Island, Filipijnen van Robin Hietkamp - WaarBenJij.nu

Dag 79 31-10-2016

Door: Robin

Blijf op de hoogte en volg Robin

31 Oktober 2016 | Filipijnen, Apo Island

Dag 79,

Het was even wennen hier in Apo aangezien we alleen van 18:30 tot 22:00 uur stroom hebben en daarom ook geen ventilator aan kunnen zetten ’s nachts waardoor de temperatuur binnen behoorlijk stijgt, maar we hebben het overleefd en zijn waren daarom mooi op tijd wakker vandaag.

Lars en ik hadden om 11:00 uur onze duik gepland maar niet voordat ik mijn buik gevuld had met een heerlijke omelet. Iets voor 11 gingen we naar de duikshop om onze uitrusting aan te trekken, het zag er allemaal wat ouder en meer versleten uit dan in Sipalay maar het kreeg van ons het voordeel van de twijfel. We gingen samen met een Koreaan / Japanner / Chinees / iets in die richting, duiken bij het zogenaamd Rock-west gebied. Dit stond garand voor schildpadden volgens de dive master en daar was niks aan gelogen. We zagen verschillende schildpadden waaronder een hele grote van 1.20 meter. Verder waren er nog hele grote scholen met allemaal gekleurde visjes en weer een slang alleen dit keer was hij iets verder weg gelukkig. Na de lunch zijn Lars en ik nog even wezen snorkelen om te zien of we nog wat schildpadden konden spotten en ook dit keer is het gelukt. De Filipijnse schildpadden wouden net als de Filipijnse bevolking, met ons op de foto en gelukkig zijn wij de beroerdste niet om deze wens in vervulling te laten gaan! We hebben er vandaag in totaal een stuk of 15 gezien hebben. We gaan morgen om 8:00 uur duiken omdat volgens de dive master de juiste tijd voor al het moois is. Het schijnt dat je hier ook baracuda’s kan vinden en dat is nog wel één van de vissen die ik hier nog wil zien. Misschien hebben we morgen geluk!

Hanggang sa susunod na araw!

• 31 Oktober 2016 - 14:26

Julien:

super!
    vanavond schildpaddensoep?

• 01 November 2016 - 13:20

Robin Hietkamp:

Zulke dierbeulen zijn we niet!