Dag 77 29-10-2016 - Reisverslag uit Oslob, Filipijnen van Robin Hietkamp - WaarBenJij.nu Dag 77 29-10-2016 - Reisverslag uit Oslob, Filipijnen van Robin Hietkamp - WaarBenJij.nu

Dag 77 29-10-2016

29 Oktober 2016 | Filipijnen, Oslob

Dag 77,

Vandaag zijn we naar de Kasawa Falls geweest om aan canyoneering te doen maar niet voordat de grootste uitdaging van de dag gelukt was, namelijk een pinautomaat vinden die werkt. Maar nadat het gelukt was konden we de reis per tricycle voortzetten richting de Kasawa Falls.

We kwamen aan bij een klein huisje waar alle uitrusting lag die we nodig hadden. Het begon al met de schoenen passen, er lag één grote berg met waterschoenen en daar moesten we dan maar een goed paar uitzoeken maar dat lukte, alleen de zolen waren erg versleten dus tijdens het lopen was het slippen geblazen. Maar zonder gewonden bereikten we de eerste waterval. Daar stonden nog wat andere mensen die ook van de waterval af wouden springen waarvan een vrouw niet durfde dus na vijf minuten gewacht te hebben zijn we doorgelopen naar de volgende. We kwamen aan bij een hoge rots waar we vanaf konden duiken en nadat we die sprong overleefd hadden was het tijd om het hoger op te zoeken, namelijk de boom die bovenop de rots stond. Het was denk ik een meter of 10 maar ook die sprong heb ik overleefd! Daarna konden we via een touw het water in slingeren.

Na de lunch (porkchop met rijst) was het tijd om weer terug te gaan en de andere watervallen te nemen. Er was nog een hoge en een lage en daarna was het alweer tijd om terug naar het resort te gaan. Al met al klonk de canyoneering wat indrukwekkender dan het was maar het was zeker de moeite waard om een keer te doen! ’s Avonds hebben we weer bij de buren gegeten omdat we de mensen van het resort nog steeds niet aardig vinden. Vanavond heb ik alvast wat foto’s uitgezocht en alle onbruikbare/wazige foto’s eruit gehaald.