Dag 75 27-10-2016 - Reisverslag uit Oslob, Filipijnen van Robin Hietkamp - WaarBenJij.nu Dag 75 27-10-2016 - Reisverslag uit Oslob, Filipijnen van Robin Hietkamp - WaarBenJij.nu

Dag 75 27-10-2016

Door: Robin

Blijf op de hoogte en volg Robin

27 Oktober 2016 | Filipijnen, Oslob

Dag 75,

Vandaag begon onze welverdiende vakantie! Om 00:45 uur vertrokken we met de tricycle richting het busstation. De bus zou om 2:15 uur dus we zouden ruim op tijd zijn omdat het maar 10 minuutjes rijden is. Echter toen we bij de bus aankwamen zat deze al helemaal vol en was er alleen nog plaats om te staan / op de grond te zitten. Het was inmiddels 1 uur en aangezien de volgende bus pas om 6 uur zou vertrekken besloten we toch in te stappen en maar op de grond te gaan liggen om een dutje te doen.

We hadden gehoord dat de reis een halve dag zou zijn en dat we rond de middag bij Oslob aan zouden komen maar na een busrit van 5 uur stonden we al bij de haven in Sibulay. Na een boottochtje van 45 minuten stonden we op het eiland Cebu. Na nog een halfuurtje met de tricycle stonden we om 7:15 uur al bij het resort op de stoep in plaats van rond de middag. Dat bleek helaas niet het enige probleem te zijn want al snel bleek dat onze reservering via de bookingsite niet door was gekomen maar na wat Filipijns bekvechten gingen de schoonmakers aan de slag om onze kamer klaar te maken.

We kregen al gelijk een kaart te zien met alle prijzen voor het duiken, snorkelen en de boottochten en we er werden gelijk een hoop bedragen naar onze hoofden geslingerd. Ook werd er al gelijk een whale shark watching vast gezet en moesten we gelijk betalen. Het personeel is in vergelijking met de andere resorts en steden totaal niet vriendelijk. Gelukkig blijven we hier maar twee dagen en zijn we hier alleen voor de whale sharks dus dat overleven we ook wel weer.

Nadat we alle prijzen te horen hadden gekregen was het eerst tijd voor een dutje om onze gemiste slaapuurtjes in te halen. Na ons eerste dutje hebben we geluncht om vervolgens maar weer verder te slapen en toen we wakker werden was het alweer tijd om te dineren. We gaan vanavond vroeg slapen omdat we morgen om 6:00 uur alweer klaar moeten staan om te duiken met de whale sharks.

Hanggang sa susunod na araw!