Dag 68 20-10-2016 - Reisverslag uit Bacolod City, Filipijnen van Robin Hietkamp - WaarBenJij.nu Dag 68 20-10-2016 - Reisverslag uit Bacolod City, Filipijnen van Robin Hietkamp - WaarBenJij.nu

Dag 68 20-10-2016

Door: Robin

Blijf op de hoogte en volg Robin

20 Oktober 2016 | Filipijnen, Bacolod City

Dag 68,

Vanmorgen zijn we, nadat we weer wat uurtjes bijgeslapen hadden, verder gegaan met het verslag en met de presentatie. Daarna zijn Lars en ik naar de plaza geweest om daar een rondje te lopen en opzoek te gaan naar leuke dingetjes.

Omdat het de highlight van Masskara is dit weekend is de hoofdstraat (Lacson street) van Bacolod afgesloten en staat het vol met kraampjes en eet/drink tentjes. Daar hebben we vanmiddag nog even rond gelopen maar ze waren de meeste nog aan het opbouwen.

We hebben gedineerd bij een kraampje bij Lacson street en daarna hebben we een kijkje genomen bij alle activiteiten die er te doen waren zoals verschillende podia met muziek, een eetwedstrijd en allemaal verklede mensen. Daarna zijn we door gegaan naar de plaza om daar een biertje te drinken en om naar de vuurwerkcompetitie te kijken (de naam klinkt alleen spectaculairder dan dat het was).

Hanggang sa susunod na araw!

• 21 Oktober 2016 - 14:25

Mandy:

Hi,

Ik ben via google hier beland. Ik was opzoek naar verslagen van mensen die momenteel op de Filipijnen zijn. Ik wil met mijn vriend in januari gaan backpacken maar we vragen ons af of het veilig genoeg is ivm die nieuwe president Duterte. Ondervinden jullie hier last van? Is het veilig genoeg om te backpacken door de Filipijnen momenteel? (Natuurlijk niet in t zuiden)

Groetjes Mandy

• 25 Oktober 2016 - 07:44

Robin Hietkamp:

Hallo Mandy,

Wij zijn zelf niet aan het backpacken maar maken tripjes in de weekenden. Wij verblijven alleen op en rond Negros en naar ons idee is het veilig hier. Wij hebben geen onveilig gevoel gehad gedurende ons verblijf maar ik weet natuurlijk niet hoe het met backpacken is. Wij hebben onze uitjes allemaal gepland (in hoeverre dat in de Filipijnen mogelijk is), dus welke bus we moeten hebben en het vervoer van de terminal naar het resort en dat soort dingen.

We hebben ook geen last ondervonden van de nieuwe president omdat hij zich voor alsnog vooral met drugs bezig houdt. Wij zitten in de hoofdstad en daar is alles rustig wat dat betreft.

Veel plezier in de Filipijnen maar dat gaat zeker goed komen!

Groeten Robin.