Dag 64 16-10-2016 - Reisverslag uit Bacolod City, Filipijnen van Robin Hietkamp - WaarBenJij.nu Dag 64 16-10-2016 - Reisverslag uit Bacolod City, Filipijnen van Robin Hietkamp - WaarBenJij.nu

Dag 64 16-10-2016

Door: Robin

Blijf op de hoogte en volg Robin

16 Oktober 2016 | Filipijnen, Bacolod City

Dag 64,

Na wederom een avond bij de Masskara vertrokken Lars en ik vanochtend om half 7 richting de Patag mountains. Eerst namen we de Jeepney naar het busstation om daar over te stappen op de grote bus naar Silay. In Silay moesten we weer overstappen op de Jeepney richting de waterval. Echter moest de Jeepney eerst vol zitten voordat hij kon vertrekken en met vol bedoel ik ook echt vol! er werden bankjes van het dak gehaald zodat mensen in het midden konden zitten en er stonden mensen achterop de Jeepney.

Halverwege de trip stopte de Jeepney er helaas mee en hij kon hem ook niet meer maken. De lokale bevolking wist natuurlijk dat ze er een slaatje uit konden slaan en boden aan om ons met de auto naar de waterval te brengen. Na heel wat onderhandelen over het geld besloten we met de auto verder te gaan. Na wat zoeken naar de juiste mensen en de goede weg kwamen we bij de waterval aan. Daar hebben we geluncht en een stukje stroomopwaarts geklommen maar het begon al gelijk te regenen. En zo tropisch als de buien hier zijn werden we behoorlijk nat omdat we nergens goed konden schuilen.

Toen het bijna droog was zijn we terug gegaan en hebben we ons omgekleed en een douche genomen met water dat rechtstreeks uit de bergen komt en dus behooooooorlijk koud was!

We namen de Jeepney terug en jawel, er was er weer een kapot. De bestuurder en zijn hulpje hebben de andere Jeepney even aangeduwd en toen konden we onze weg verolgen. Toen we weer bijna in bij de bus aankwamen in Silay viel ook onze Jeepney uit en deze kreeg hij ook niet meer aan de praat. Gelukkig waren we al bijna bij de halte en konden we onze terugweg per voet vervolgen.

Vanavond een avondje geen Masskara zodat we even uit kunnen rusten en we volgende week er weer tegen kunnen.

Hanggang sa susunod na araw!