Dag 44 26-09-2016 - Reisverslag uit Bacolod City, Filipijnen van Robin Hietkamp - WaarBenJij.nu Dag 44 26-09-2016 - Reisverslag uit Bacolod City, Filipijnen van Robin Hietkamp - WaarBenJij.nu

Dag 44 26-09-2016

Door: Robin

Blijf op de hoogte en volg Robin

26 September 2016 | Filipijnen, Bacolod City

Dag 44,

Vanmorgen hebben we het hulpmiddel voor Jacob afgemaakt. We hadden hem donderdag al helemaal gespoten en er moest alleen nog het 'tafelblad' bekleed en gemonteerd worden.

Ook hebben we het hulpmiddel van Peejay gespoten en daar hoeft alleen nog maar een zitje voor gemaakt te worden. Ken maakt morgen het zitje en dan is het een kwestie van bevestigen en dan zijn deze projecten ook al af!

'S middags is Lars met Ivan op pad geweest om onderdelen voor de volgende projecten te halen en de laatste spullen voor het hulpmiddel van Peejay.

Voor het diner werden we door dokter Diana uitgenodigd om Indisch te eten, wat ons natuurlijk wel aan staat. We dachten dat we naar een restaurant gingen maar in de auto bleek dat we naar vrienden van hun gingen. Toen we een beveiligde wijk inreden was al snel duidelijk dat het hele rijke vrienden waren. We kwamen aan bij een super mooi en groot huis en toen we binnen kwamen viel ons oog gelijk op de drankkast vol met wiskey's, wodka's en cognac's.

Onder het genot van een speciaal voor ons gehaalde Heineken kregen we 12 gangen geserveerd. Eerst startte we met voorgerechten als aardappelsalade, pastasalade, verschillende Indische rösti's, loempia's, kaasballen, vis, kippenpoten, varkensvlees in curry en nootjes. Als hoofdgerecht kregen we kip in Indische curry, gefrituurde bloemkool, nasi, bami en naan (een Indisch brood) met verschillende sausjes.

Op de terug weg zagen we nog een ongeluk, een taxi chauffeur sneed een motorrijder af. Maar de beste man was in orde en had alleen wat schaafwonden. Hij had het nummerbord van de taxi genoteerd en had de politie ook al gebeld.

Hanggang sa susunod na araw!