Dag 32 14-09-2016 - Reisverslag uit Bacolod City, Filipijnen van Robin Hietkamp - WaarBenJij.nu Dag 32 14-09-2016 - Reisverslag uit Bacolod City, Filipijnen van Robin Hietkamp - WaarBenJij.nu

Dag 32 14-09-2016

Door: Robin

Blijf op de hoogte en volg Robin

14 September 2016 | Filipijnen, Bacolod City

Dag 32,

We hadden gisteren eieren op de markt gehaald dus er stond vanmorgen een heerlijke toast met ei op het menu! Aangezien we geen pan hebben hebben we de eieren in de toaster gebakken en dat ging wonderbaarlijk goed. Tevens hebben we gisteren zelfgemaakte pindakaas van de fysiotherapeute gekocht dus dat kon op de andere twee broodjes!

Ook is NORFI sinds vanmorgen negen huisdieren rijker, Ken heeft namelijk kuikentjes meegebracht die over 45 dagen klaar zijn voor de chicken adobo.

Na het ontbijt ben ik met Ivan op pad gegaan om de laatste onderdelen voor de tricycle en om ingrediënten voor de lunch te kopen. Maar ik kan natuurlijk geen spullen halen als je geen cash geld hebt en daarom zijn we eerst naar de ATM gegaan. We hadden er al heel wat geprobeerd maar bijna geen een ATM werkt met de Nederlandse passen. Daarom gingen we gelijk naar de ATM die wel werkte, alleen deze was offline, daarna door naar de volgende maar die was ook offline. Zo zijn we nog zes banken en ATM afgegaan maar uiteindelijk bij de zevende bank deed hij het.

Toen we terug waren, hebben we chicken adobo voor de hele werkplaats gemaakt. Na de lunch was het tijd om naar de kapper te gaan maar we zijn niet naar zomaar een kapper geweest maar naar kapper/security/gids/kok/papa Ivan. Voordat ik kon zeggen hoelang ik het wilde houden zat de tondeuse al in mijn haar. Gelukkig was het maar een klein stukje en kon de tondeuse nog even aangepast worden zodat het toch nog een stukje langer is.

Na de kapper was het toch echt weer tijd om aan het werk te gaan. We hebben het ontwerp iets aangepast omdat we tegen wat problemen aanliepen maar hij is nu zo goed al klaar. Er moet alleen nog één voetsteun en een rem op, daarna kunnen we hem spuiten en uiteindelijk testen met Aldrich.

Voor het diner stond vandaag fish sweet and sour op het menu en zoals gewoonlijk smaakte het voortreffelijk.

Hanggang sa susunod na araw!