Dag 30 12-09-2016 - Reisverslag uit Bacolod City, Filipijnen van Robin Hietkamp - WaarBenJij.nu Dag 30 12-09-2016 - Reisverslag uit Bacolod City, Filipijnen van Robin Hietkamp - WaarBenJij.nu

Dag 30 12-09-2016

Door: Robin

Blijf op de hoogte en volg Robin

12 September 2016 | Filipijnen, Bacolod City

Dag 30,

Omdat de introduik van gisteren afgelast was in verband met het slechte weer ging de wekker vanmorgen om 7 uur. We zaten kwart over 7 al aan het ontbijt om en kwart voor 8 waren we klaar voor de introductie. We moesten eerst een vragenlijst invullen over onze lichamelijke staat. Daarna konden we onze spullen aantrekken en het zwembad in om daar te oefenen met ons vest. Deze moet je namelijk mee spelen om te zorgen dat je goed in het water 'hangt' door middel van het opblazen en het leeg laten lopen van het vest. Ook hebben we een aantal rondjes door het zwembad gezwommen zodat we aan de flippers en het ademhalen konden wennen.

Daarna moesten we een aantal trucjes doen zoals je zuurstofmasker uit doen, weggooien en daarna weer in doen. Ook hebben we geleerd om onze beslagen bril onderwater schoon te maken.

Na de oefeningen waren we klaar voor het echte werk en gingen we de boot in. De zee was best ruig en daardoor was het water wel wat troebel maar ondanks dat konden we alle vissen en koralen prima zien. Een uurtje later waren we weer boven water en een hele ervaring en mooie beelden rijker!

Na het duiken konden we nog snel een warme douche nemen voor het uitchecken. We hebben nog geluncht en ons 'certificaat' van onze introduik in ontvangst genomen. Daarna was het tijd om te vertrekken omdat we redelijk op tijd thuis wilden zijn en het toch ruim 6 uur reizen is.

We zijn weer veilig thuis gekomen en ik heb alle foto's en filmpjes van het duiken weer terug gekeken en ik heb nu al zin om terug te gaan! Na een relax weekendje is het morgen dan weer tijd voor het 'echte' leven, namelijk de stage.

Hanggang sa susunod na araw!

• 12 September 2016 - 17:17

Bennie En José:

Wat een ervaring toch weer.....
    En die leveren ook nog prachtige plaatjes op!
    Nu eerst maar weer eens aan de slag.....Het project schiet toch ook al aardig op.
    Heel veel succes verder en vooral genieten!!!

• 13 September 2016 - 16:49

Robin Hietkamp:

Het zijn zeker mooie ervaringen die ik hier op doe!
    Het project begint er inderdaad al aardig op te lijken.