Dag 28 10-09-2016 - Reisverslag uit Bacolod City, Filipijnen van Robin Hietkamp - WaarBenJij.nu Dag 28 10-09-2016 - Reisverslag uit Bacolod City, Filipijnen van Robin Hietkamp - WaarBenJij.nu

Dag 28 10-09-2016

Door: Robin

Blijf op de hoogte en volg Robin

10 September 2016 | Filipijnen, Bacolod City

Dag 28,

Na een gezellig avondje bij de karaoke bar konden we vanmorgen lekker uitslapen, echter was ik om half tien al wakker en kon ik al niet meer slapen. Dus ik liep de kamer uit om van het uitzicht te genieten! Even later waren Lars en Janneke ook wakker en zijn we naar voren gegaan. Nadat Lars en ik waterschoenen hadden gehuurd gingen we het water in om te snorkelen. Het water is heel helder maar er zaten maar een paar kleine visjes, waaronder Nemo.

We hadden een jongen gevraagd of hij met ons mee wou snorkelen vanaf de boot en dat wou hij wel en kwam samen met een vriend en vriendin. We stapten in de boot en na tocht met prachtig uitzicht kwamen we bij de eerste snorkelplaats aan. Ik stapte uit de boot en het koraal was zo ondiep dat ik er al bijna op stond. Het water was heel erg helder en omdat het zo ondiep was kon je alle vissen van dichtbij bekijken. In Sagay hadden we al mooie dingen gezien maar hier waren de koralen nog veel groter en meer verschillende soorten vissen. Er waren ook geen kwallen dus dat heeeeeeeeel erg fijn.

Nadat we alles zo'n beetje gezien hadden op de eerste plek zijn we naar de volgende plek gegaan. Dit was bij een grot en na verschillende foto;s geschoten te hebben zijn we ook daar het water in gegaan. Het was alleen nog 50 meter lopen over keien en zeewier dus het was niet echt een pretje. Maar bij de plek aangekomen waren er heel veel kleine visjes met felle kleren. Hier was het een stuk dieper en moesten we dus eerst duiken voordat we goede foto's van de vissen konden maken. Hier zijn we helaas niet zo lang geweest omdat onze tijd om was.

Nog nagenietend van het snorkelen zijn we een stukje gaan lopen. Hier kwamen een basketbal- en volleybalveld tegen en besloten een kijkje te nemen. Hier was die jongen die met ons mee was om te snorkelen ook en hij vroeg of we een potje wouden spelen. Wij zijn natuurlijk de beroerdste niet en gingen de uitdaging aan. Na een twee potjes was het wel genoeg geweest aangezien het 30 graden is.

We hebben natuurlijk wat calorieën verbrand dus die moeten ook weer aangevuld worden, dit heb ik gedaan door een kommetje chicken menudo met rijst.

We hebben net nog even een potje pool gespeeld en nu is het zo weer tijd om te gaan slapen aangezien we morgen om negen uur een introductie duik gepland hebben!

Hanggang sa susunod na araw!

• 10 September 2016 - 17:57

Mirjam:

Hoi Robin, ziet er geweldig uit daar! Heel leuk om je verhalen te lezen...Groetjes uit Kilder van Schuttersveld 8

• 13 September 2016 - 16:54

Robin Hietkamp:

Hai Mirjam,

Leuk dat jullie mij ook volgen! Het is hier allemaal heel erg mooi, zowel onder als boven water!
    Er zitten hier iets andere vissen dan in Stroombroek haha!