Dag 27 09-09-2016 - Reisverslag uit Bacolod City, Filipijnen van Robin Hietkamp - WaarBenJij.nu Dag 27 09-09-2016 - Reisverslag uit Bacolod City, Filipijnen van Robin Hietkamp - WaarBenJij.nu

Dag 27 09-09-2016

Door: Robin

Blijf op de hoogte en volg Robin

09 September 2016 | Filipijnen, Bacolod City

Dag 27,

Aangezien onze achteras nog steeds niet klaarwas konden we vandaag, na de lunch bij de buurman, naar Sipalay vertrekken. Eerst met de Jeepney naar Terminal-Zuid om vervolgens daar in de bus te stappen richting Sipalay. Toen we bij de Terminal aankwamen konden we gelijk de bus in maar vijf minuten later en twee liter vocht minder, stonden we alweer buiten. Er zat namelijk geen airco in deze bus en ik ging kapot van de hitte. Daarom namen we de economy class bus waar wel airco in zat en we een film konden kijken.

Het was een rit van vijf uur en onderweg konden we al heel wat genieten van het mooie uitzicht. We kwamen om zeven uur en dus al in het donker, aan bij de terminal van Sipalay. Daar namen we de tricycle richting het Artistic Dive Resort. Heel wat hoppels en een bijna overreden kikker van 25 cm hoogte kwamen we aan bij het resort. We kregen onze ‘villa’ te zien of het goed genoeg was en daarna hebben we onze spullen er neer gelegd en zijn we naar het restaurant gegaan. Daar heb ik chicken adobo met frietjes gegeten, niet zo’n beste combinatie maar het was heerlijk. Na ons diner hebben we nog een paar potjes gepoold en toen zijn we richting de karaoke-bar van het resort gegaan. Daar hebben we nieuwe vrienden gemaakt en we waren de hoofdattractie van de avond.

Na een avondje het ‘echte’ vakantiegevoel gevoel te hebben gekregen en veel leuke mensen ontmoet te hebben is het de hoogste tijd om te gaan slapen.

Hanggang sa susunod na araw!