Dag 24 06-09-2016 - Reisverslag uit Bacolod City, Filipijnen van Robin Hietkamp - WaarBenJij.nu Dag 24 06-09-2016 - Reisverslag uit Bacolod City, Filipijnen van Robin Hietkamp - WaarBenJij.nu

Dag 24 06-09-2016

Door: Robin

Blijf op de hoogte en volg Robin

06 September 2016 | Filipijnen, Bacolod City

Dag 24,

Gisteren hebben we alle onderdelen gehaald dus vandaag konden we dan 'echt' aan ons project beginnen. We hebben vanmorgen de laatste maten bepaald voor de bouwtekening en daarna konden we de werkplaats in.

Ken, chef werkplaats, heeft met ons de maten bekeken en waar nodig verbeterd. Daarna hebben we de lengtes gezaagd en gebogen en vervolgens heeft Ken het frame vast gelast zodat we de vorm al hadden.

Na de lunch bij de buren, rijst met ei en worstjes, was het tijd om te oefenen met lassen maar niet voordat we een lange broek hadden gekocht. We gingen naar de shopping mall en Ken en Ivan wisten wel een winkel waar we een broek konden scoren. We gingen naar een winkel met allemaal gebruikte kleding en daar kochten we niet de mooiste broeken maar wat konden we anders verwachten voor een broek van €3,50. Nu waren we klaar voor het lassen en Lars en ik begonnen met een paar buisjes aan elkaar te lassen maar we werden steeds fanatieker en het werd een heuse trofee, haha. De mensen van de werkplaats moesten er wel om lachen want het leek op een poppetje. Nadat we genoeg geoefend hadden hebben we het frame van de rolstoel verder afgelast en verstevigd. We zijn vandaag al een heel eind gekomen en hopelijk kunnen we morgen weer zoveel doen, zodat we tijd over hebben en dus meer kinderen kunnen helpen.

Na al dat harde werken hadden we wel honger gekregen en ben daarom met Ivan op de motor naar de markt geweest om ingrediënten voor Pork steak te halen. Nadat de chef-kok het eten klaar had en Lars en ik de kunst van het koken afgekeken hadden konden we onze buiken vullen.

Ik kijk al weer heel erg uit naar morgen, een nieuwe dag in de werkplaats!

Hanggang sa susunod na araw!