Dag 23 05-09-2016 - Reisverslag uit Bacolod City, Filipijnen van Robin Hietkamp - WaarBenJij.nu Dag 23 05-09-2016 - Reisverslag uit Bacolod City, Filipijnen van Robin Hietkamp - WaarBenJij.nu

Dag 23 05-09-2016

Door: Robin

Blijf op de hoogte en volg Robin

05 September 2016 | Filipijnen, Bacolod City

Dag 23,

Het is alweer maandag en het begin van onze vierde week. Een dag dat ik nog steeds aan het nagenieten was van de mooie vissen maar ook de dag dat we 'echt' aan het project zijn begonnen. We zijn vandaag namelijk op pad gegaan om onderdelen voor onze tricycle te halen. Waar we in Nederland alle onderdelen in de bouwmarkt en fietsenwinkel kunnen halen zijn we hier naar 3 staalhandels, houthandel, bouwmarkt, fietsenwinkel, kleine bouwmarkt en een stoffeerder geweest. Het duurde even maar we hebben alles binnen op één stukje staal na. Voor 4591 peso's (€88,40) kunnen we een hele tricycle bouwen.

'S middags zijn weer weer naar de laundry geweest om onze was weg te brengen. Daar aangekomen bleek de vrouw ons te herkennen en toen we vroegen of het over twee dagen klaar was begon ze te lachen, maar het zou over twee dagen klaar zijn.

We hadden vorige week al afgesproken om een kokosnoot te proberen en aangezien ze bij de buren in de tuin groeien klom Ivan zodra de kust veilig was, onder het motte: Waarom zou je ze kopen als je er toch genoeg bij de buren aan de boom groeien, de boom in om er wat voor ons te plukken. De smaak beviel me wel en daarom is het een goede manier om vitamine binnen te krijgen.

We hebben vanavond 'duur' gegeten, het was gegrilde kip met rijst en waren met z'n vieren 235 peso's (€4,50) kwijt. Ivan heeft er vanavond heeft er vanavond een huisdier bij gekregen van zijn broer. Het is een kip die speciaal voor het broeden van de eieren voor de hanengevechten is. Deze hanen kunnen ze dan weer verkopen of ze gaan er mee vechten om geld te winnen met wedden. Het levert dus een extra zakcentje op.

Hanggang sa susunod na araw!

• 05 September 2016 - 16:26

Bennie En José:

Wassen ze jullie was bij de laundry alleen of strijken ze het ook nog en vouwen ze het netjes op?
    't is toch wat.... personeel in dienst.
    Nu kan er wat geproduceerd worden nu bijna alle materialen binnen zijn.
    Aan de slag!
    Succes ermee!

xxxx

• 05 September 2016 - 16:29

Erik:

Hoi Robin,

Als het allemaal zo goedkoop is, kun je de hanen wel exporteren naar de Poelier in Kilder.
    Succes met jullie project!

Gr. Erik

• 06 September 2016 - 15:52

Robin Hietkamp:

Ze strijken het niet maar ze vouwen het wel netjes op dus het kan zo de kast in!
    En we hebben vandaag goede vorderingen gemaakt met het project.

Nou Erik, het enige wat duur is zijn de hanen! Daar betalen ze in Manila soms wel 5000 peso's voor en dat is omgerekend €100,- Ik weet niet of de klanten zo blij worden van zulke prijzen voor een halve haan met krieltjes...

• 06 November 2016 - 22:49

Maik:

Hee Robin

Ik wil binnenkort naar cebu weet jij toevallig ook als het veilig is om daar naar toe te rreizen.

• 07 November 2016 - 01:34

Robin Hietkamp:

Hallo Maik,

Cebu is veilig om naar toe te reizen, voor zo ver ik het weet en ondervonden heb is het overal veilig behalve in het zuiden van De Filipijnen.

Geniet er van!