Dag 21 03-09-2016 - Reisverslag uit Bacolod City, Filipijnen van Robin Hietkamp - WaarBenJij.nu Dag 21 03-09-2016 - Reisverslag uit Bacolod City, Filipijnen van Robin Hietkamp - WaarBenJij.nu

Dag 21 03-09-2016

Door: Robin

Blijf op de hoogte en volg Robin

03 September 2016 | Filipijnen, Bacolod City

Dag 21,

Het is weer weekend en daarom is het om uitstapjes te maken! De tijd vliegt voorbij en we beginnen maandag alweer aan onze vierde week.

Vanmorgen ging de wekker om kwart voor zeven omdat we om half acht richting Campuestohan Highland Resort wilden vertrekken. Na een klein ritje met de kleine Jeepney stapten we over op een grotere om richting de bergen te gaan. We moesten wachten tot de grote Jeepney gevuld was, dit duurde alleen bijna een uur... Maar na een klein uur wachten vertrokken we dan richting de bergen. Onderweg kwamen we nog langs de San Miguel brouwerij, HET biermerk hier in de Filipijnen. Ook viel het op dat er ontzettend veel hanen gefokt worden, deze gebruiken ze voor gevechten en ze worden voor veel geld verkocht. In Manila, de hoofdstad van de Filipijnen, betalen mensen veel geld voor een haan die afkomstig is uit Bacolod.

Na een uurtje in de grote Jeepney kwamen we aan bij het resort. Het park staat bekend om zijn kabelbanen en de beelden van stripfiguren en superhelden. Het is een vrij nieuw park en dat was goed te zien, ze waren namelijk nog van alles aan het lassen en aanleggen. Na een ronde over het park, een slide met de kabelbaan, drijfnat te zijn geworden van het zweet en 120 foto's rijker (van alle striphelden, het uitzicht en de gebouwen) was het tijd om af te koelen in het golfslagbad.

De terugweg besloten we de tricycle (motor met zijspan) te nemen. Wij met z'n vieren en de chauffeur, die overigens aardig op leeftijd was, moest de motor in evenwicht houden gedurende de bochtige wegen.

Weer veilig thuis aangekomen zijn Ivan en ik op de motor richting Ken's (medewerker van de werkplaats van NORFI) huis gegaan om te chillen. Na een flesje Mountain Dew, koekjes en kennis gemaakt te hebben met al zijn huisdieren (2 honden, 20 kippen en 3 hanen, 4 varkens en een sprinkhaan waar de buurjongens mee aan het spelen waren, gingen we met z'n drieën op de motor richting een andere medewerker van NORFI. Daar aangekomen werden er stoelen en een tafel op de weg gezet en kregen we Red Horse, ze noemen het hier het 'mannenbier' omdat er 7% alcohol in zit. Ken haalde wat chips op bij het thuis en de vrouw van Kevin kwam cakejes en koekjes brengen en voor we het wisten lag de tafel vol met Filipijnse lekkernijen. Na een gezellig middagje stapten we weer op de motor richting huis.

We hebben in de shopping mall gedineerd en broodtrommels gekocht voor morgen. We gaan morgen naar Sagay om te snorkelen snorkelen en moeten lunch meenemen dus we hebben, samen met Ivan, chicken adobo gemaakt.

Hanggang sa susunod na araw!

• 03 September 2016 - 17:25

Bennie En José:

Een mooi park Robin!
    Haha ik zou jullie weleens willen zien zitten op die motor en dan aan dat tafeltje op de weg.
    Daar kan ook gewoon alles.
    Geen alcoholcontrole gehad? haha
    Veel plezier morgen bij het snorkelen!

xxx

• 03 September 2016 - 17:48

Bennie En José:

Ah de laatste twee foto's staan er nu pas op. hahaha

xx

• 05 September 2016 - 15:53

Robin Hietkamp:

Ik heb hier nog geen politie gezien dus laat staan een alcoholcontrole haha!
    Ja het internet is niet goed dus foto's uploaden duurt heel lang.