Dag 16 29-08-2016 - Reisverslag uit Bacolod City, Filipijnen van Robin Hietkamp - WaarBenJij.nu Dag 16 29-08-2016 - Reisverslag uit Bacolod City, Filipijnen van Robin Hietkamp - WaarBenJij.nu

Dag 16 29-08-2016

Door: Robin

Blijf op de hoogte en volg Robin

29 Augustus 2016 | Filipijnen, Bacolod City

Dag 16,

Vandaag was het nationale helden dag in de Filipijnen waardoor we nog lekker een extra dagje weekend hadden! We zijn vandaag naar de 7 watervallen in Mambukal geweest.

We vertrokken vanochtend om kwart over zes en om acht uur arriveerden we bij het Mambukal Resort. Na een kleine verkenningsronde wilden we aan de ronde van maar liefs zeven watervallen beginnen. We liepen naar het hokje met de gidsen maar al snel bleek dat het te glad was om naar alle watervallen te gaan. We konden alleen nummer zes en nummer zeven bereiken. Iets wat teleurgesteld schreven we ons in om, zo avontuurlijk als wij zijn, lopend naar de watervallen te gaan (in plaats van de motor te nemen). Het was anderhalf uur lopen naar de zesde waterval en na heel wat meters te hebben geklommen, natte voeten en bijna valpartijen arriveerde we zonder kleerscheuren. We namen even een korte pauze om op adem te komen en de gids nam nog even wat tijd om zich, na een duik van 5 meter hoogte, te wassen in de watervallen.

Na de korte pauze vervolgden we onze weg richting de zevende waterval. Het was iets meer dan een half uurtje lopen en we kwamen als eerst aan bij de waterval waardoor we foto's konden nemen zonder dat er mensen in de weg stonden. Na de nodige foto's was het tijd om het koude water te trotseren en klommen in het water. Het was heerlijk verkoelend na een twee uur lange tocht in 30 graden.

We besloten de terugweg toch maar met de motor naar beneden te gaan en niet nog twee uur terug te lopen. Maar ik weet niet wat veiliger is, over een smal en glad pad naar beneden lopen of met z'n drieën op een motor over een weg vol met losliggende keien... Maar ook hier kwamen we ongeschonden vanaf!

Terug beneden aan de voet van de berg zijn we naar de Butterfly Garden geweest. De hele morgen vlogen er al allerlei verschillende vlinders om ons heen gedurende de tocht maar in de Garden waren de echte mooie en grote vlinders te zien.

Na alle inspanning was het tijd om wat te relaxen en om lekker in het zwembad te dobberen! We besloten om te wachten tot de vleerhonden zouden gaan jagen (rond 17:00 uur). Wij stonden om 17:00 uur klaar om het 'spektakel' te zien maar nee hoor... Ze hadden nog geen honger en de meesten bleven rustig aan hun tak hangen. Iets wat teleurgesteld keerden we terug naar de bus, die voor vertrek nog even snel afgekoeld werd door 2 emmers water over het motorblok heen te gooien. We vertrokken met alleen ons vieren in de bus maar onderweg werd het zo druk dat de hele bus vol zat en dat er mensen naar het dak van de bus moesten verhuizen.

Hanggang sa susunod na araw!

• 29 Augustus 2016 - 22:03

Je Zus:

Wat een avonturen beleef je daar Rob. Jeetje en alles kan daar he haha. Met z'n drieën op de motor, op het dak van de bus.. haha!! Wat doen en zien jullie toch leuke en bijzondere dingen!! Erg leuk om elke dag weer wat te lezen van je. Ik ga nu lekker slapen, jij bent al over de helft van je nachtrust heen haha. Succes met je stagedagje weer als je zo opstaat :). Tot het volgende berichtje!! Dikke kus van je zus!!!

• 30 Augustus 2016 - 13:03

Erik:

Hoi Robin,

Het is mooi om via deze weg op de hoogte te blijven.
    Kun je het vele lopen wel volhouden. Of is het voetbal knietje al hersteld?

Blijf genieten van de komende tijd!

• 05 September 2016 - 16:01

Robin Hietkamp:

Hai Erik,

Leuk dat jullie mij volgen!
    Het gaat me allemaal prima af, m'n knie gaat zeker de goed kant op en heb er eigenlijk geen last van.
    Gelukkig heb ik nog 2 maanden om helemaal te herstellen!
    Sorry voor mijn late reactie maar ik krijg geen berichtjes als iemand heeft gereageerd maar ik zal het nu beter in de gaten houden.

En Eline inderdaad alles wat hier in het verkeer kan hoef je in Nederland niet te proberen dan ben je gelijk een paar honderd euro lichter!