Dag 8 21-08-2016 - Reisverslag uit Bacolod City, Filipijnen van Robin Hietkamp - WaarBenJij.nu Dag 8 21-08-2016 - Reisverslag uit Bacolod City, Filipijnen van Robin Hietkamp - WaarBenJij.nu

Dag 8 21-08-2016

Door: Robin

Blijf op de hoogte en volg Robin

21 Augustus 2016 | Filipijnen, Bacolod City

Dag 8,

Vandaag zijn we met de dochter van dokter Diana, Monica, en twee Japanse uitwisselingsstudenten naar het onbewoonde eiland Lakawon geweest. Lakawon ligt ten noorden van ons eiland Negros. Na ruim een uur rijden kwamen we bij het haventje aan. De wc-en stempeljuffrouw wilde graag wat Nederlandse woorden leren, ze haalde een oud schrift te voorschijn waar de toeristen de belangrijkste woorden van hun taal in moesten schrijven en wij konden natuurlijk niet achterblijven.

Na ons ingeschreven te hebben konden we de boot op. Het was een klein gammel bootje dat een hele boel herrie maakte, maar we arriveerde twintig minuutjes later op het eiland. Het is een schitterend eiland met een wit strand en blauw helder water. We besloten gelijk te gaan snorkelen om de onderwaterwereld te verkennen maar er viel weinig te zien, enkel wat zeewier en schelpen.

Na de lunch hebben we nog even in de zon gelegen maar ondertussen was werd de zee steeds ruiger. Zelfs zo ruig dat we niet meer met ons kleine bootje terug konden. We moesten wachten op een grotere boot die wel over de golven heen zou komen. Een half uurtje later zaten we op de boot en gingen we vol gas tegen de golven in, dit resulteerde in een hoop water dat door de boot vloog. Daar waar bijna iedereen naar het midden van de boot ging bleven wij op onze plek om van het water te genieten (het water was toch 20 graden). Na een ruige terug vaart en een hele hoop schik kwamen we weer op Negros aan.

Hanggang sa susunod na araw!

• 22 Augustus 2016 - 14:20

Bennie En José:

Jammer dat je weinig kon zien tijdens het snorkelen.
    Had je die kwal ook niet gezien die jou wel als lekker hapje wilde?

Veel plezier nog!!