Dag 7 20-08-2016 - Reisverslag uit Bacolod City, Filipijnen van Robin Hietkamp - WaarBenJij.nu Dag 7 20-08-2016 - Reisverslag uit Bacolod City, Filipijnen van Robin Hietkamp - WaarBenJij.nu

Dag 7 20-08-2016

Door: Robin

Blijf op de hoogte en volg Robin

20 Augustus 2016 | Filipijnen, Bacolod City

Dag 6,

Het is weekend, dus is het tijd om uitstapjes te maken.
Voor vandaag waren we uitgenodigd om bij dokter Michelle te komen lunchen en richting de watervallen te gaan.

Na een heerlijke lunch bij dokter Michelle thuis, werden we door haar zwager naar een bus-reparatie bedrijf gebracht. Hier worden oude bussen weer opgeknapt zodat ze opnieuw gebruikt kunnen worden. We kregen de vraag of we het leuk vonden om te proberen lassen, daar zeggen we natuurlijk geen 'nee' tegen. Daar stonden we dan met onze korte broek, korte mouwen en een lasbril (wat overigens meer een zonnebril was). Na een paar ballen richting/in de basket gegooid te hebben, vertrokken we richting de bergen.

Bij de bergen aangekomen kregen we eerst een resort met een prachtig uitzicht te zien, het Buenos Aires Resort. Daarna gingen we hoger de bergen in naar een uitkijkpunt. Daar aangekomen bleek het uitzicht iets minder dan verwacht.... Het was zo bewolkt dat we bijna niks konden zien en alleen de hanen (die voor haangevechten worden gebruikt) hoorden kraaien.

Daarna gingen we door naar de watervallen. Het begon zachtjes te regenen maar besloten toch te gaan. Nog geen 10 minuten onderweg werden de druppels groter en groter en na een kwartiertje waren we behoorlijk nat. Het begon zelfs zo hard te regenen dat de kleine padjes waar we overheen liepen veranderde in beekjes/watervalletjes. Het was zo bewolkt dat we zelfs de twinfalls niet konden zien terwijl ze 20 meter lager stroomde. Daarom liepen we verder naar de andere waterval die een stukje hoger in de bergen ligt. Onderweg hier naartoe regende het zo hard dat we helemaal doorweekt waren en dat de paden helemaal onder water stonden.

Na de watervallen zijn we doorgegaan naar de spring, een plasje met ijskoud bron water. Aangezien we al helemaal doorweekt waren besloten we hier maar met onze gewone kleren in te springen. Het was heerlijk en zo fris had ik me al een week niet meer gevoeld aangezien onze douche nauwelijks tot niet werkt en we het moeten doen met een emmer en een bakje.

'S avonds hadden we nog een feestje van dokter Diana bij het L'fisher hotel. Het was een internationaal feestje omdat er mensen uit de Filipijnen, India en Japan waren. Eerst konden we gebruik maken van het buffet en omdat mijn maag en darmen nog een beetje moeten wennen aan het Filipijnse voedsel besloot ik veilig voor pasta te gaan. Na het eten was het tijd om het volkslied van India te zingen (wegens independence day), hierna was het onze beurt, wij moesten het Wilhelmus zingen. Het was een groot succes en de mensen keken raar op toen we de muziek na het eerste couplet al af zette! (we wisten alleen de tekst van het eerste couplet :O). Na de volksliederen hebben we wat spelletjes gedaan en met wat teamwork met Filipijnse hebben we ook nog een prijs weten te behalen.

Na de drukke dag vol nieuwe en leuke mensen is het nu de hoogste tijd om te gaan slapen. Morgen worden we om 8:15 uur opgehaald om naar een eiland te gaan. Dat wordt dus een kort nachtje!

Hanggang sa susunod na araw!