Vlucht en aankomst - Reisverslag uit Bacolod City, Filipijnen van Robin Hietkamp - WaarBenJij.nu Vlucht en aankomst - Reisverslag uit Bacolod City, Filipijnen van Robin Hietkamp - WaarBenJij.nu

Vlucht en aankomst

Door: Robin

Blijf op de hoogte en volg Robin

13 Augustus 2016 | Filipijnen, Bacolod City

Hallo allemaal,

Het was 12-08-2016 en het moment was daar: Op naar de Filipijnen!!
Om kwart voor acht vertrok ik uit het altijd mooie Kilder en enige tegenslag later stonden we om 10 uur we op Schiphol (dat op dat moment de drukste dag van het jaar beleefde).

Nadat er met een lach en een traan afscheid genomen was, konden we de rij in om onze bagage weg te brengen. Na de douane kochten we nog een kleinigheidje (stroopwafels en speculaas) om als souvenir mee te nemen.

Om 13:30 uur vlogen we met China Southern Airlines richting Guangzhou (China) waar we na twee films en wat uurtjes slaap, 10 uur en 42 minuten later aankwamen. De lokale tijd was op dat moment kwart over zes 's ochtends. Dit was onze tussenstop en twee uur later zaten we weer in het vliegtuig richting Manila (de hoofdstad van de Filipijnen). Om kwart over elf lokale tijd kwamen we in de Filipijnen aan.

In de Filipijnen aangekomen, werden we met de bus naar een andere terminal gebracht. Meteen werd het klimaat duidelijk, het is namelijk heel warm en heel vochtig. Omdat het nu om een binnenlandse vlucht ging, van Manila naar Bacolod, mochten we enkel 10 kilo meenemen, dit was bij de andere vluchten 20 en na enig overleg tussen de medewerkers van de balie op het vliegveld werd ons aangeraden om een business ticket te nemen zodat we 25 kilo mee konden nemen. Hier zeg ik natuurlijk geen nee tegen.

Omdat het momenteel regenseizoen is en het de hele dag slecht weer was, werd onze vlucht na acht uur wachten nog eens drie uur uitgesteld. Uiteindelijk stegen we om tien over elf pas op wat inhoudt dat we twaalf uur hebben moeten wachten op onze vlucht. Om 12 uur 's nachts kwamen we in Bacolod aan.

Het weer in Bacolod was een stuk beter dan in Manila want het was hier wel droog en nog warmer (29 graden). We werden hier opgehaald door mensen van NORFI en ontvingen gelijk een cadeautje (zie foto). Na een ritje van een half uur mensen, honden en auto's ontweken te hebben kwamen we aan bij de organisatie. Hier kregen we een korte rondleiding en nadat ik de klamboe opgehangen had was het de hoogste tijd om te gaan slapen.

Hanggang sa susunod na araw!

• 14 Augustus 2016 - 15:20

Erik En Karin:

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Wel een hele trip zo.
    Mooi kadootje, dat maakt JuWehltje maar niet zo na

• 14 Augustus 2016 - 15:52

Bennie En José :

Na een lange reis gelukkig goed aangekomen.
    Vandaag nog even wennen en morgen aan de slag.
    Succes met jullie project!
    We blijven jullie volgen.

• 14 Augustus 2016 - 17:01

Eline:

Hoi Rob,
    Pfoe nu eindelijk een klein beetje gesetteld na die lange reis! Leuk om je via deze site te kunnen volgen.

Voor nu; slaap lekker en voor morgen veel succes met je eerste stagedag!
    Ben benieuwd hoe dat allemaal verloopt. Maak er wat van!
    Kus van je zus